Consensus in de bedrijfskleding
Consensus in de bedrijfskleding
Samen met een compagnon ben ik een eigen zaak gestart, een wens die we beiden al erg lang koesterden. Het leuke hieraan is namelijk dat we allebei een heel andere ervaring mee brengen hier in het werk, maar we elkaar ergens in het miden vinden. Ik vind dat erg fijn, dat we niet precies dezelfde bagage uit onze eerdere ervaringen meenemen maar dat we allebei een ander pakket aan ervaringen en bovendien een andere kracht in dingen hebben – en dat we die dan mooi weten te combineren. Dat gezegd hebbende, zou ik graag de kans nemen hier een voorbeeld onder de loep te nemen. Wat mij gelijk in het hoofd schiet bijvoorbeeld, is dat we onlangs een beslissing moesten maken over de bedrijfskleding, een hekel punt in elk bedrijf namelijk. Mijn uitgangspunten waren dat de bedrijfskleding niet alleen praktisch moest zijn, want zeker in de horeca merk je dat de bedrijfskleding echt een bepaald nut dient, en bovendien dat het een visitekaartje van onze zaak is, dat we ons er echt mee kunnen onderscheiden. Ik wilde de bedrijfskleding dus echt door een speciaalzaak laten ontwerpen en kwam daarmee uit op Suit up now. De uitgangspunten van mijn partner waren eigenlijk voornamelijk of het wel in het budget past, want dat is haar rol, zij moet de financiën zien te bewaken. Ook van belang hoeveel we er dan moeten bestellen, en in welke maten en dergelijke. Iedereen redeneert dus vanuit een andere motivering, maar beiden waren we ervan overtuigd dat de bedrijfskleding er moest komen. En we hebben de perfecte consensus gevonden tussen alle uitgangspunten en ieders wensen. Ideaal dus! De ontwerper van Suit up now luisterde bijvoorbeeld erg goed naar de specifieke ideeën en dergelijke die wij hadden opgegeven en heeft precies goed vorm gegeven aan de dingen die wij graag wilden.